dinsdag 28 september 2010

Enkele grepen uit het nieuws


Houdt het dan nooit op.

Op deze mooie dinsdag ochtend, vol regen zonder zonneschijn zit ik weer voor de zoveelste dag achter de computer het nieuws te lezen en de regen die zich buiten neerstort op de tegels klettert door op mijn gemoed, met de regen van sombere vrijheidschending die ik lees.

Even een kleine greep uit mijn ochtend


Hier in spitsnieuws lees ik dat een bedrijfsleider geen Marokkanen meer aan wil nemen en wordt nu uitgedaagd door het OM en krijgt een geldboete omdat hij reageert op bepaald gedrag van allochtone medewerkers.

Iedereen heeft zijn eigen werk ethiek natuurlijk maar als ik iedere keer een Marokkaan aan nam en iedere keer komen ze te laat of niet opdagen, heb ik dan niet gelijk om eens deze groep niet aan te nemen en eens een pool, Indonesiƫr, Nederlander te proberen voor die functie?
Wederom een stukje Vrijheidschending wat betreft het eigendom van die man. Overheid bepaald dus wie hij moet laten solliciteren op zijn baan en wie niet.
Nu kunnen we het wel over de gelijkheid boeg gooien en discriminatie, maar als je de vrijheid van iemand erkend, dan ook de vrijheid van associatie waar discriminatie onderdeel van is.
Gedwongen gelijkheid en vrijheid zijn namelijk tegenpolen van elkaar. Wanneer je beide wil zal je noch het een noch het andere bereiken.
(Benjamin Franklin)

In die zelfde gemeente hebben ze trouwens al aangegeven schijt te hebben aan eigendomsrecht
 
Maar waar mijn nekharen helemaal recht van overeind gingen staan was deze
Wederom heeft onze staat volledige lak aan vrijheid en eigendom, door systematisch een quotum in te stellen op de boetes.
Niet alleen de burger wordt het leven onmogelijk gemaakt maar ook de mensen die in de waan leven dat ze de samenleving dienen door bij de stormtroepen van de belastingdienst te gaan werken. De politie die al niet bijster veel op had met eigendomsrecht en non-agressie principes wordt nu zelf ook het slachtoffer van de staatsdwang, en wordt onder druk gezet wanneer hij niet genoeg geld steelt van mensen voor triviale zaken zonder slachtoffers. 
Dat die zelfde stormtroepen alles mogen doen en laten "in the process" is niets vreemds en gek genoeg kijkt iedereen met lichte apathie toe. Enige wat mensen doen is een keer zeiken als de politie dat zelfde ook even doet. Enig lichtpuntje is dat mensen ook zien dat de politie niet mee het grote voorbeeld van ons allen is, enkel een man in pak met privileges boven andere mensen, zoals te hard rijden

Ook bij dit mega optreden pis ik bijna in mijn broek van het lachen en kom ik weer op “gelijkheid” uit, zou een mooie grap zijn als ze eens zo zouden reageren op een burka of niqaab. Maar die bevolkingsgroep is beschermd verklaard en haast heilig voor de politie en mogen niet gemoeid worden. 
Daarbij zal ik alle andere filmpjes en plaatjes van politie die zelf op invalide plaatsen parkeert en in de auto telefoneert maar achter wegen laten. 

En zo begin ik weer de week, lezend over het nieuws en stomverbaasd dat niemand door heeft dat de Staat en overheid er niet zijn om u te dienen, maar enkel en alleen hun eigen belang.
En waar u voor moet betalen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten